Danışman Sidney Yoshida tarafından yapılan -"Cehalet Buzdağı" olarak adlandırılan - bir çalışmada üst düzey yönetimin
genellikle çalışanları ve müşterileri etkileyen sistem ve
süreçleri anlamakta yetersiz kaldıkları ve bu durumun şirket kârları üzerinde %
40 kadar bir etkiye sahip olduğu gösterilmiştir. Bu çalışmada, üst düzey
yöneticilerin günlük sorunların sadece %4 ünün farkında oldukları, departman müdürlerinde bu oranın %9 civarında olduğunu, şef, takım lideri düzeyinde bu oranın % 74' e kadar çıktığını ve doğrudan müşteri hizmetlerinde veya üretimde çalışan kademelerde ise bu oranın %100 ü bulduğu gösterilmektedir. Bu durumda değişim projelerinin planlanmasında "tüm sistem yaklaşımı" nın önemini bir kez daha anlıyoruz.
No comments:
Post a Comment